LEGO Starcraft: makieta wielkiej wojny z maleńkich klocków

Opublikowany przez Piotr Rafiński - dnia 05.07.2015

Czy to jeszcze zabawa, czy artystyczna twórczość? :) Myślę, że to i to... grupa artystów - pasjonatów przez 3 lata tworzyła wielkie dzieło. Trzy rasy walczące ze sobą w kultowej grze Blizzarda - Starcraft 2 posłużyły jako inspiracja do stworzenia ogromnej makiety przedstawiającej wojnę światów. Terranie, Protosi, Zergowie... jeśli słysząc te nazwy masz ciarki na plecach, to znaczy, że zarwałeś niejedną noc szlifując swój APM (Actions per minute). Uwielbiam tak twórcze wykorzystanie klocków lego i ta makieta tylko dowodzi, że to zabawa nie tylko dla najmłodszych i potrafi integrować pokolenia. Jej całkowita długość to 4.2m. Efekt jest wprost powalający, a dbałość o szczegóły zasługuje na wielki szacunek dla twórców! Nie dziwi też fakt, że wg twórców najtrudniejsze były małe jednostki bojowe i niektóre w ciągu trzech lat zmieniały się kilka razy. Przyznajcie się, która rasa jest Waszą ulubioną ? ;)

LEGO Starcraft: makieta wielkiej wojny z maleńkich klocków

LEGO Starcraft: makieta wielkiej wojny z maleńkich klocków

Klocki LEGO - ogranicza Cię tylko wyobraźnia - niezależnie od wieku

Czy istnieją zabawki, po które sięga się przez 20-30 lat? Tak :) jedną z nich jest rower, inną wszelkiego rodzaju piłki, a jeszcze inną klocki LEGO :D Moje mają już ponad 20 lat, przeżyły nawet pożar naszego domu. Na kilka lat oddaliśmy je dziecku sąsiadów, a teraz wróciły do moich dzieci. Ich fenomenem jest to, że da się je milion razy rozłożyć i zbudować coś zupełnie innego, nie można również przejść obojętnie obok jakości ich wykonania. Tak, moje dzieci mają też klocki innych firm. Nawet tanie podróbki LEGO, które niby wyglądają tak samo i prawie do nich pasują. Różnica polega na tym, że oryginalnych lego dziecko 2 letnie nie złamie, podróbki bez problemu... Warto się zastanowić planując zakup :)

Klocki LEGO potrafią niesamowicie rozwijać wyobraźnię, ale przede wszystkim wtedy, jak się pozwoli dzieciom dowolnie budować - nie tylko wg instrukcji, która pokazuje jeden sposób zbudowania pojazdu ;) Największa frajda jest wtedy, gdy rozsypie się je wszystkie na podłodze i próbuje coś samemu zbudować. Można też podsuwać dzieciom pomysły, żeby próbowały odtworzyć obiekty, które widzą w rzeczywistości. Moim zdaniem to dzięki klockom LEGO teraz potrafię z taką łatwością projektować aplikacje i pisać programy. Polega to na tym samym, tylko klocki inne. Została jednak ta sama pasja do tworzenia różnych rzeczy oraz to samo zadowolenie, że udało się stworzyć to, co się wymyśliło w głowie :)

Lego StarCraft Display

Lista twórców przedstawia się następująco:

  • Bart De Dobbelaer: (Zerg)
  • TIm Schwalfenburg: (Terran)
  • Cecilie Fritzvold: (Protoss)
  • Simon Liu: (Terrain/Layout/Lead2)
  • Sean & Steph Mayo: (Various/Lead1)
  • Chris Perron: (Terran)
  • John Moffat: (Terran)
  • Matt De Lanoy: (Mosaic Title)

Starcraft 2 - fenomen od Blizzard Entertainment

To jedna z tych gier, która z jednej strony potrafi wykształcić i rozwijać zmysły u młodych ludzi, a z drugiej strony potrafi doprowadzić do uzależnienia, a nawet śmierci (w skrajnych przypadkach). Dlaczego tak się dzieje? Z uwagi na piekielnie rozwinięty i doszlifowany gameplay (grywalność). Firma Blizzard przez lata opracowała patent na tworzenie nieśmiertelnych gier i choć rozwija tak na prawdę tylko 3 wielkie tytuły, to wszystkie są fenomenalne.

Turnieje i lanówki - przyjaciele nie tylko wirtualni

Gra by osiągnąć wspaniały sukces nie może tylko opierać się na pięknej grafice - potrzebny jest dobry tryb multiplayer (dla wielu graczy) oraz element rywalizacji. One sprawiają, że gra zaczyna mieć potencjał reklamowy. Gdy spojrzymy na imprezy i turnieje organizowane w Azji to zobaczymy rozmach podobny do lig sportowych w USA. Nie jest prawdą, że zawiera się przy nich tylko przyjaźnie wirtualne. Gdy gra taka jak Starcraft 2 cię wciągnie to prędzej, czy później skończy się to spotkaniem na żywo :) Z kolegami, z nieznajomymi... po jakimś czasie zauważysz również, że osoby spoza świata Zergów i Protosów "przestają rozumieć o czym mówisz". 

The King of APM: Losira/KangHo First Person Video


Piotr Rafiński

O autorze: Piotr Rafiński jest założycielem portalu Snaphub.pl. Prowadzi firmę UX Studio w Bydgoszczy. Zajmuje się tworzeniem i projektowaniem aplikacji internetowych.

Jego pasją jest fotografia, testowanie sprzętu oraz nowe technologie. Dołącz do Piotra Rafińskiego na Google+

comments powered by Disqus
Real Time Analytics